ten vzkazuje do Třeboně: „Přeji hodně úspěchů nejhezčímu festivalu v Čechách. Snad udělá dětem i dospělým radost!”
Jednou z cen, které jsou na Anifilmu udělovány, je cena za celoživotní dílo, která bývá udělována významné osobnosti animované tvorby. Letošní cena za celoživotní dílo bude udělena scenáristovi, výtvarníkovi a režisérovi Zdeňku Smetanovi. Z výtvarníka a osvědčeného animátora filmů jiných režisérů (mj. Stvoření světa) se brzy stal jedním z nich a nebál se uplatnit své výjimečné výtvarné vidění, které znovu posouvalo hranice toho, jak tehdejší kreslený film vypadal. Promítlo se to zejména do jeho série psychologických grotesek (Romanetto, Láhev asvět, Deštník). Novou důležitou etapou bylo ve Smetanově tvorbě spojení s dramaturgem a scenáristou Edgarem Dutkou. Vedle dvojice Kubínovských pohádek pro dospělé experimentující s animačními materiály (Voda čerstvosti - ještě bez E. D., Všechochlup, Drátovat a flikovat), z jejich spolupráce vzešel například Konec krychle. Zdeněk Smetana se však pro většinu publika stal tvůrcem pro děti. Šestatřicetidílný kreslený seriál Pohádky z mechu a kapradí do jisté míry definoval podobu českého televizního pořadu pro děti Večerníček. Tím, že k postavám prvního seriálu Křemílkovi a Vochomůrkovi pořídil režisér ještě Rákosníčka nebo Malou čarodějnici, se v očích širší veřejnosti stal zkušený pozorovatel lidských nedostatků „večerníčkovým tvůrcem“.