Porota Anifilmu 2015
Mezinárodní soutěž celovečerních filmů
Nancy Denney-Phelps | USA
Kromě vedení přednášek o animaci působí Nancy Denney-Phelps jako kurátorka a novinářka. Píše o evropské animaci a festivalech, publikuje například v Cartoon and Animation a pravidelně píše blog pro AWN (Animation World Network), ale také produkuje hudbu k animovaným filmům. Společně s manželem, hudebníkem a skladatelem Nikem Phelpsem, založila hudební uskupení Sprocket Ensemble, které živě, originální hudbou doprovází promítání animovaných filmů. Je pravidelnou korespondentkou ASIFA/San Francisco a je členkou mezinárodního představenstva ASIFA. Nancy je zvána jako porotkyně řadou mezinárodních filmových festivalů a na Fakultě umění a designu při univerzitě v Luzernu vyučovala časový management pro animátory.
Andrea Martignoni | IT
Performer, hudební skladatel, zvukař, historik a distributor animovaných filmů Andrea Martignoni vytvořil hudbu a zvuk k celé řadě krátkých animovaných filmů od autorů, jako jsou Blu, Pierre Hébert, Roberto Catani a další. Vyučoval animaci na Akademii výtvarných umění v Palermu a v současnosti přednáší na Univerzitě IULM v Miláně. Spolupracuje s řadou mezinárodních festivalů, kde vede master classy, workshopy a přednášky o animaci a filmové hudbě. Martignoni získal hlavní cenu za nejlepší soundtrack na 23. FilmFestu v Drážďanech a italské ocenění ASIFA v roce 2010. Na filmových a hudebních festivalech po celé Evropě vystupoval například s Theodorem Ushevem. Aktivně propaguje italské filmy ve světě.
Bastien Dubois | FR
Režisér, scénárista, animátor a vášnivý cestovatel Bastien Dubois vystudoval CGI režii na institutu počítačové grafiky Supinfocom ve Valenciennes. Bastien Dubois se proslavil svým prvním nezávislým filmem Madagaskar, cestovní deník (2009), který získal mezinárodní uznání ve světě animace a v 26 letech režisérovi vynesl nominaci na Oscara nominaci. V roce 2013 režíroval svůj druhý film Cargo Cult (2013) z Papuy Nové Guiney ve 40. letech minulého století a Portréty z cest (2013), sérii cestopisných filmů z různých zemí světa. V současné době píše scénář ke svému prvnímu celovečernímu filmu.
MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ KRÁTKÝCH A STUDENTSKÝCH FILMŮ
Michele Cournoyer | CAN
Oceňovaná animátorka a experimentální režisérka Michèle Cournoyer studovala výtvarné umění, kameru a animaci v Québecu, Anglii a v Itálii. V sedmdesátých letech pracovala jako výtvarnice, umělecká režisérka, kostýmová designérka a scénáristka pro několik filmových společnosti v Québecu.
Michèle Cournoyer vyhrála v roce 1989 devátý ročník soutěže Cinéaste recherché Studia mládeže a francouzské animace Národní filmové rady Kanady. Ze získaných peněz financovala svůj snímek Příběh o peří (La basse cour, 1992). Obvyklým tématem jejích filmů, které často tíhnou k surrealismu, je konfrontační vztah mezi mužem a ženou. Ačkoliv například ve filmu Umělkyně (AnArtist, 1994) experimentovala s počítačovou animací, používá Michèle Cournoyer většinou tradiční metody animace.
Niki Lindroth von Bahr | SW
Vizuální umělkyně, sochařka a režisérka žijící a působící ve Stockholmu. Niki Lindroth von Bahr v roce 2006 vystudovala scénografii a výpravu na Nordiska Scenografiskolan a v roce 2014 získala bakalářský titul ve výtvarném umění na Královském institutu umění ve Stockholmu. Několik let navrhuje a tvoří rekvizity pro filmy, videoklipy a reklamy. Na kontě má dva krátké animované filmy Tord a Tord (2014) a Bazén (Simhall, 2010). Oba byly s úspěchem promítány na mezinárodních festivalech v Annecy, Sundance nebo ve Fredrikstadu. Bazén letos získal cenu Grand Prix na festivalu Anima v Bruselu. Její sochařskou tvorbu pravidelně představují v rámci skupinových výstav švédské galerie.
Lukáš Skalník | CZ
Lukáš Skalník je jedním ze zakladatelů předního studia v regionu EallinMotion Art. V posledních 16 letech se věnoval především tvorbě animovaných televizních reklam, hudebních klipů a krátkých filmů.
Skalník důsledně pracuje s oceňovanými talenty z celého světa a spolupracuje s celou řadou zavedených režisérů i mladých nadějných talentů.
Jeho společnost, která je špičkou svého oboru, co se týče nejmodernějších technologií a vypravování příběhů, pracovala například pro společnosti CocaCola, Ikea, Subaru či Hyundai.
V roce 2011 získal mezinárodní uznání za oficiální kampaň k 50. výročí Amnesty International, kterou vytvořil společně s režisérem Carlosem Lascanem. Hudbu k ní složil uznávaný Hans Zimmer.
MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ videoklipů a nenarativní, experimentální a hraniční formy animace
Lou Sanitráková | CZ
Výtvarnice, animátorka a ilustrátorka. Studovala obor užitá grafika na Fakultě užitého umění a designu v Ústí nad Labem. Zájem o konceptuální a multimediální tvorbu ji posléze přivedl ke studiu filmové a televizní grafiky na VŠUP v Praze, kterou absolvovala s oceňovaným snímkem Kebule (2007, Noggins). Už od školy se zaměřuje na tvorbu pro děti a z toho vychází její estetika. Od té doby mj. natočila animované filmy jako Julka a Vlnka (2007), film pro neslyšící děti, Cesta koně (2009), videoklipy JagWar (2010), a rozvíjí své dlouhodobé autorské projekty např. Lesokraj, interaktivní hra a zároveň digitální kniha, jejímž smyslem je mj. podporovat rozvoj čtení u malých dětí. Vedle toho působila jako programová koordinátorka festivalu AniFest.
Anna Ida Orosz | HU
Vysokoškolská pedagožka, historička a teoretička Anna Ida Orosz studovala filmovou historii na Univerzitě LorándaEötvöse v Budapešti (ELTE). V současné době dokončuje doktorát na Institutu teorie umění a mediálních studií na zmiňované budapešťské univerzitě a vyučuje dějiny animace na Univerzitě umění a designu Moholy-Nagy. Kromě toho také od roku 2012 působí v Maďarském filmovém institutu jako odbornice na animaci. Od roku 2009 je členkou organizačního výboru festivalu animovaného filmu Kecskemét (KAFF). Společně s TamásemPatrovitsem v roce 2012 založila v maďarském Budaörsu Světový festival prvních animací Primanima, kde zastává funkci kurátorky.
Maroš Brojo | SK
Maroš Brojo je umělecký ředitel Mezinárodního festivalu animovaných filmů Fest Anča v Žilině. Působí také jaké programový koordinátor bratislavského kina Foajé, které se zaměřuje především na animované, krátké, experimentální a amatérské filmy. V rámci Visegrádského animačního fóra koordinuje projekt Visegrad Animation Rallye s cílem propagovat animované filmy ze zemí Visegrádské čtyřky. Je členem komise Slovenského audiovizuálního fondu podporujícího vývoj a produkci animovaných filmů a jeho recenze, kritiky, komentáře a studie pravidelně vychází v několika slovenských kulturních časopisech a internetových stránkách. Sbírá slovenské animované hudební klipy a stará se o jejich zachování, protože všem ostatním je to více méně jedno.