Nekonečno možností animace I.
různí / various | 74 min
Tento program přináší ukázku neobvyklých animačních technik, které se promítly do dějin animace. S inovativními postupy přicházeli tvůrci už v prvních dekádách minulého století. Tak například velmi bizarní nápad animovat na plátně, v němž jsou zapíchány desetitisíce špendlíků, pochází už z třicátých let. A ačkoliv se v tomto programu soustředíme na filmy od osmdesátých let dál (s přesahem do současnosti), i tato raritní, téměř sto let stará technika je zastoupena, a to v podání Kanaďana Jacquese Drouina. Brzy byla vymyšlena i metoda animování zcela bez kamery – rytím přímo do filmového pásu. Atypické techniky jsou často příznačné pro silné autorské osobnosti (Will Vinton, Regina Pessoa, z tuzemských autorů například Jana Švankmajera). Nápady animátorů ani později nerespektovaly hranice, takže uvidíte například animaci písku, sněhu, práci s plastelínou v ploše (nikoli v prostoru) nebo film natočený pomocí flipbooků.
Polská bezkamerová kronika č. 6, 1983. Vydání B
Režie Julian Antonisz, Polsko, 1983, 10 min
Napříč
Režie Hugo Frassetto, Francie, 2009, 5 min
Tragický příběh se šťastným koncem
Režie Regina Pessoa, Portugalsko, 2007, 8 min
Bitzbutz
Režie Gil Alkabetz, Izrael, 1984, 3 min
Příběh černého psa
Režie Stephen Irwin, Velká Británie, 2008, 3 min
Velký Cognito
Režie Will Vinton, USA, 1983, 4 min
Konec
Režie Ülo Pikkov, Estonsko, 2013, 6 min
Krajinář
Režie Jacques Drouin, Kanada, 1976, 8 min
Láhev
Režie Kirsten Lepore, USA, 2011, 5 min
Johann Sebastian Bach: Fantasia G-moll
Režie Jan Švankmajer, Československo, 1965, 9 min
G-AAAH
Režie Elisabeth Hobbs, Velká Británie, 2016, 2 min
Rychlofilm
Režie Virgil Widrich, Rakousko, Německo, Lucembursko, Francie, 2003, 13 min