Industry program
28 | 04
Jak už bylo zmíněno, industry program nabídne prezentace a přednášky většiny festivalových porotců. Se zaměřením na vývoj počítačových her to bude Eva Nečasová, která se ve své přednášce zaměří na moderní technologie ve výtvarné tvorbě. Z vlastních zkušeností bude čerpat také Claudia Molinari, která vysvětlí důležitost (nedobrovolné?) paměti a vliv identity na proces vizuálního designu. A o blahodárných účincích zdánlivě proplýtvaného času pro náš tvůrčí proces nás přesvědčí Céline Veltman.
V sekci Work in Progress se představí tři připravované celovečerní animované filmy – Život k sežrání české režisérky Kristiny Dufkové, Websterovi ve filmu slovenské režisérky a porotkyně ANIFILMu 2022 Kataríny Kerekesové a film Haňťa (podle knihy Bohumila Hrabala Příliš hlučná samota) mexického režiséra Emilia Ramose.
Zábavou a humorem se bude zabývat kanadský autor Jamie Weinman ve své přednášce o perfektně načasovaném násilí v slavných Looney Tunes studia Warner Brothers. Herní výzkumník a badatel Jaroslav Švelch z Univerzity Karlovy v Praze představí nedávno vydanou publikaci Video Games and Comedy. V tradičním Indie Menu představí zakladatel studia Amanita Design Jakub Dvorskýto nejlepší, co v uplynulém roce vzniklo na scéně nezávislých počítačových her. Pátek 13. května bude vyhrazen Creatoola Animarketu, největší lokální oborové networkingové akci, kterou ANIFILM spolupořádá s platformou Creatoola a Asociací animovaného filmu (ASAF).