Porota

Porota

MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ CELOVEČERNÍCH FILMŮ

Veronika Bednářová

Veronika Bednářová je česká novinářka a zahraniční reportérka, autorka řady rozhovorů a reportáží ze Spojených států a Velké Británie. Vystudovala divadelní a filmovou vědu na FF UK, mezi lety 2002–2019 vedla Festivalový deník na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary. Na pražské pobočce New York University vyučuje tvůrčí psaní v angličtině. Ze svého studijního pobytu v USA v rámci Fulbrightova stipendia vydala knihu reportáží Má americká krása. Mezi její oblíbená místa patří kromě New Yorku, Kapského Města či Liverpoolu také Liberec.

John Stevenson

John Stevenson odstartoval svou kariéru ve slavné Muppet Show Jima Hensona. Na kontě má celou řadu reklam, videoklip, televizních seriálů a celovečerních filmů jako např. The Great Muppet Caper (1981), Temný krystal (1982), Labyrint (1986), Malý krámek hrůz (1986), Jakub a obří broskev (1996), Shrek (2001), Shrek 2 (2004) či Madagaskar (2005). Režíroval krátký animovaný film Lední medvědi (2012) v produkci Ridleyho Scotta a také celovečerní film Kung Fu Panda (2008, společně s Markem Osbornem), za který získal nominaci na Oscara. Stojí také za filmem Sherlock Koumes (2018) v produkci Eltona Johna. Zatím posledním přírůstkem do jeho filmografie je Půlnoční hlídka nominovaná v letošním roce na ocenění BAFTA za Nejlepší krátký animovaný film.

Sébastien Sperer

Sébastien Sperer je dramaturg, kurátor, moderátor, porotce a speaker. Už od roku 1999 je jeho kariéra spjata s festivalem v Annecy, kde má na starosti programovou dramaturgii. Věnuje se také organizování promítání krátkých filmů ve věznicích, domovech pro seniory, kostelích apod. Jeho posláním je zpřístupnit animaci – médium, v němž je možné vše – všem.

MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ KRÁTKÝCH A STUDENTSKÝCH FILMŮ

David Súkup

Režisér a animátor David Súkup je absolventem Katedry animované tvorby FAMU. Věnuje se režii reklamních spotů a tvorbě pro děti. Nejčastěji se zaměřuje na kreslenou, loutkovou a 3D animaci. Režijně se podílel například na pohádce Rozum a Štěstí z povídkového celovečerního filmu Fimfárum - Do třetice všeho dobrého(2011). Natočil také večerníčkový seriál Králík Fiala (2006–2011) a v současnosti točí nový večerníček Jezevec Chrujda (2020–2024).

Kim Keukeleire

Kim Keukeleire je belgická režisérka a animátorka, která se specializuje na stop-motion animaci. Podílela se například na filmech Fantastický pan Lišák (2009, r. Wes Anderson), Frankenweenie (2012, r. Tim Burton) či Slepičí úlet (2000, r. Nick Park a Peter Lord). Byla také zodpovědná za animaci ve francouzském filmu nominovaném na Oscara Můj život Cuketky (2016, r. Claude Barras) a byla hlavní animátorkou stop-motion filmu Wese Andersona Psí ostrov (2018). Mezi její poslední filmy patří Pinocchio (2022) Guillerma del Tora a Marka Gustafssona a celovečerní film Vynálezce Jima Capobianca a Pierra-Luca Granjona.

Marta Pajek

Animátorka Marta Pajek pochází z polského města Kielce. Vystudovala Akademii výtvarných umění v Krakově, kde se zaměřila na animovaný film ve studiu Jerzyho Kucii. Studovala také na Umělecké akademii v Turku pod vedením Priita Pärna. V roce 2016 dokončila první film (a druhou část) své trilogie Nemožné tvary a jiné historky. Film Nemožné tvary a jiné historky II získal přes 20 různých ocenění včetně Velké ceny na Mezinárodním festivalu animovaných filmů ve Stuttgartu a festivalu animace GLAS. Další část triptychu, III, měla premiéru v roce 2018 v Cannes. Úvodní část trilogie, Nemožné tvary a jiné historky I (2021), vznikla v koprodukci Animoon a National Film Board of Canada.

MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ ABSTRAKTNÍCH A NENARATIVNÍCH ANIMACÍ A VIDEOKLIPŮ, VR FILMŮ

Mika Johnson

Mika Johnson je multimediální umělec, jehož hlavními tématy jsou snové narativy, mýty, rituály a biodiverzita. Soustředí se převážně na VR instalace, ale pracuje s různými dalšími médii, například jako režisér hraných i dokumentárních projektů. Jeho první XR projekt s názvem VRwandlung je adaptací Kafkovy Proměny pro rozšířenou realitu. Mezi jeho další projekty patří Theta Noir, multimediální projekt spirituálního hnutí zasvěceného AI bohu, putovní multimediální instalace The Infinite Library či adaptace díla polského spisovatele Bruna Schulze The Republic of Dreams.

Sarina Nihei

Sarina Nihei je japonská animátorka. Vystudovala londýnskou Royal College of Art a její absolventský film Lidičky s kloboučky (2014) získal řadu cen na festivalech po celém světě včetně hlavní ceny na Mezinárodním festivalu animovaného filmu v Ottawě 2015. Sarina Nihei se zaměřuje na ručně kreslenou animaci a tvorbu videoklipů a krátkých filmů.

Mirai Mizue

Mirai Mizue se narodil v japonské Fukuoce. Ještě během studií na Fakultě grafického designu na tokijské Univerzitě umění Tama byl jeho film Modern No.2 vybrán do sekce Orizzonti na benátském festivalu a v roce 2012 obdržel na festivalu v Annecy cenu SACEM (za nejlepší hudbu). Jeho film Wonder, který byl v soutěži na 64. ročníku Berlinale, získal v roce 2014 na festivalu v Annecy cenu CANAL+ Creative Aid Award. V současnosti pracuje na svém prvním celovečerním filmu inspirovaném klasickým románem Putování na západ.

Mezinárodní soutěž nezávislých počítačových her

Gregorios Kythreotis

Gregorios Kythreotis je jedním ze spoluzakladatelů vývojářského studia Shedworks a kreativní ředitel na projektu hry Sable. Ve své práci se soustředí na budování herních světů prostřednictvím architektury, umění a vizuálního designu.

Jakub Špiřík

Jakub Špiřík je Lead UI Designer v brněnském studiu Ashborne Games pod vydavatelstvím THQ Nordic, hybatel festivalu a herních akcí Gamer Pie, občasný přispěvatel pro Level a ZeStolu.cz, vášnivý hráč a hudebník hrající jak vlastní kusy, tak hudbu herní.

Zuzana Slavíková

Zuzana Slavíková je výtvarnice zaměřená na ilustraci, grafiku a kreativní řešení projektů, zajímá se o storytelling a branding. Pracovala jako ilustrátorka a idea makerka v reklamní agentuře a na volné noze. Před třemi lety, zatímco si doplňovala formální umělecké vzdělání na Sutnarce, založila s tamními studenty herní studio Fairy Snail Games. Aktuálně se věnuje vizuálnímu zpracování 2D ilustrované izometrické tahové hry Chicken Empire, která ve studiu vzniká.