Ve spolupráci s agenturou Czech Invest připravil letošní Anifilm sérii workshopů věnovaných podnikání ve videoherním průmyslu. Ve čtyřech tematických okruzích se účastníci pod vedením zkušených odborníků budou věnovat právním aspektům a marketingu v herním průmyslu, business developmentu a v neposlední řadě umění efektivně prezentovat vlastní projekt před potenciálními investory.
Kapacita každého workshopu je omezena maximálně na 20 účastníků.
Víte, jak si správně nastartovat svůj business? Na co byste se měli zaměřit a jak byste si to všechno měli dobře naplánovat? Jak celou hru zafinancovat? Vývoj videohry je zábava a poskytuje kreativní naplnění, ale nezapomeňte i na řádně promyšlený plán.
Lektor: Petr Kolář – zakladatel a jednatel studia Ashborne Studio,
pracoval dva roky jako herní novinář pro online magazín Doupě a následně deset let u společnosti Bohemia Interactive na hrách jako Arma 3 a Vigor. Pod křídly THQ Nordic založil Ashborne Games, které stojí za vysoce očekávanou historickou strategickou hrou Last Train Home.
Her vychází desítky tisíc ročně. Jak propagovat svoji hru, abyste nezapadli? Zvládnete to sami, nebo potřebujete vydavatele? A je vůbec možné se spolehnout na marketing a PR třetích stran?
Lektor: Petr Poláček – Marketingový ředitel ve společnosti Nine Rocks Games
Videoherní nomád se sídlem v Praze, nohama v Bratislavě, hlavou po celém světě a srdcem v Brně (a Stockholmu). Čtvrt století píšu o hrách, o trošku kratší dobu dělám Level, a necelé dvě dekády fušuju do vývoje her v řadě, často neočekávaných, pozic, jak je zrovna potřeba.
Potřebujete zaujmout vydavateli či investory, aby Vám zafinancoval vývoj hry? Víte, co chce vlastně chtějí slyšet a co je (ne)zajímá? Víte, jak připravit celý pitch deck?
Lektor: Martin Vaňo – Zakladatel české školy herního vývoje GameDevHub
Hernímu designu se věnuji už 30 let. Profesionálně 16+ let, a to v různých oblastech. Pracoval jsem na AAA hrách, jako je vojenská simulace ARMA 2 a 3, na mobilních hrách Mimpi a Mimpi Dreams, a na živých únikových hrách. S pražským studiem Mindmaze jsem vytvořil dvě únikovky nové generace: Galactic Pioneers a Nautilus. Od roku 2016 se také věnuji výuce herního designu a vývoje na univerzitách v Plzni a Praze, a také v soukromých online kurzech na platformách GameDevHub a Anomalia.
Je fajn si založit firmu, nebo je to lepší bez ní? Jaké jsou ne/výhody právní entity? A jak je to se smlouvami s vývojáři? A vůbec, máte další právní otázky?
Lektor: Jaroslav Menčík – partner v advokátní společnosti Mavericks Legal,
je zkušený právník a vedoucí videoherní praxe v advokátní kanceláři MAVERICKS se sídlem v Praze. Za posledních více než 10 letech Jaroslav radil mnoha herním studiím, nezávislým vývojářům, investorům, technologickým startupům a dalším subjektům působícím ve videoherním průmyslu v nejrůznějších právních otázkách, jako je vyjednávání smluv s publishery a investory, akvizice herních startupů, licencování duševního vlastnictví a ochrana značky. Jaroslav pravidelně přednáší o videoherním právu na konferencích a univerzitách.
Akce je podpořena z projektu Podpora podnikavosti, který je součástí Národního plánu obnovy, komponenty 1.4. Digitální ekonomika a společnost, inovativní start-upy a nové technologie.